Minisarna

Dag 192

söndag 21 juni, 2026

v.52+4

Ni har sovmorgon idag igen. Pappa är lite rädd för att ni kanske båda är nattugglor. Fast å andra sidan är han det också. Ni somnar numera precis innan 23:00-maten. Pappa sitter och matar er. Sen blir det för mamma och pappa att äta lite middag. Efter det är det städning och diskning som gäller. Sen är det äntlig sovdags för mamma. Pappa som har 02:00-matningen vågar inte gå och lägga sig innan ni fått mat. Han är inte säker på att han kommer upp ur sängen om han går och lägger sig.

Har ni satt ett schema kanske? Ni härmar gårdagen och det är en seg "morgon" till 14:00-maten. Därefter blir det promenad. Precis som igår. Vi stannar på en filt i parken för 17:00-maten. Precis som igår. Men denna gången gick vi faktiskt en längre promenad. Ned till havet och tillbaka. Det är skönt ute. Kanske lite för varmt. Men havsbrisen som kommer in är sval och hjälper. Den hjälper kanske lite väl mycket. Det börjar bli kallt. Mamma och pappa hade inte packat med tillräckligt med filtar. Vi får rulla hemåt.

Till skillnad från igår är ni trötta på eftermiddagen också. Ni sover mycket. Mamma och pappa passar på att städa lite. Men insikten fanns nog där. Då ni sovit nästan hela dagen kommer det blir svårt att få er i säng. Det blir samma visa igen. Snart är ni uppe hela nätterna istället för dagarna.

Dagens bilder